Spring is coming! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu Spring is coming! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu

Spring is coming!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Haa allemaal,

Ik zat me te bedenken dat het alweer een maand geleden is dat ik een update heb gegeven over mijn avontuurtje, en aangezien ik bijnaaa op roadtrip ga en daar waarschijnlijk weer van terug kom met veel verhalen, dacht ik dat het wel slim was om weer wat te schrijven.

Ik ken ondertussen al goed mn weg in Wellington/Nieuw-Zeeland. Sinds mijn laatste verslagje ben ik heel erg druk geweest met school, maar in de weekenden heb ik toch altijd tijd gemaakt voor leuke dingen.
Het studentenleventje gaat er hier anders aan toe dan thuis: waar het in Tilburg gaat om studiepunten binnen te knallen door alleen maar keihard te studeren voor je eindtentamen gaat het hier ook om veel opdrachten die je tussendoor moet maken. Wel een motivatie om bij te blijven dus. Ik heb al twee opdrachten terug en voor allebei ongeveer een 8, dus dat is een goed begin. Afgelopen week (de week voor de vakantie) had ik ook nog een midterm die 30% meetelt, voor een vak wat me niet echt ligt. Ik heb er uren en uren aan geleerd, ben al een week van tevoren begonnen (dat zegt heel veel), ben naar de leraar geweest, alles 10x geoefend, kende alles uit mijn hoofd en wat denk je.. het was een eitje. Ik had dus niet zoveel hoeven leren, maar goed, ik heb nu in ieder geval wel een goed cijfer!

Verder heb ik dat gala gehad met Frans, wat super gaaf was. We hadden eerst een pre-party bij vrienden van mijn huisgenoten, en daarna zijn we naar het gala gegaan. Het was een super mooie locatie in de haven, met een leuk bandje en hapjes. Echt een topavond, iedereen zag er mooi uit en er hing een hele leuke sfeer.
Daarna was het laatste weekje met Frans aangebroken, we zijn heel veel samen geweest, uit eten, de bioscoop, de botanic gardens, winkelen. Het laatste weekend voor hij ging hebben we een auto gehuurd en zijn we naar New Plymouth gereden. Daar hebben we een super gave wandeling gedaan naar de top van een vulkaan, zijn naar het strand geweest en hebben de world's forgotten highway gereden. Weer heel veel mooie dingen gezien dus! Maandagavond was Frans z'n vlucht, dus veel ingepakt en nog uit eten geweest voor we naar het vliegveld gingen. Was wel moeilijk om afscheid te nemen zeg, maar we hebben een super tijd gehad samen!

De rest van de week dus druk bezig geweest met school en af en toe met Kim afgesproken om gezellig samen film te kijken of te eten. Verder hadden we nog een rugbywedstrijd gekeken met mijn huisgenoten, maar niet echt meer op stap geweest. Daarom was ik blij dat die midterm voorbij was en de vakantie was aangebroken, er stonden veel feestjes gepland! Ik ben trouwens al op de helft van school, wat gaat het snel!

Vrijdag hadden Kim en ik een verjaardagsfeestje en zijn we daarna even de stad in geweest, maar het was niet zo druk dus besloten we vroeg naar huis te gaan zodat we fit waren voor de volgende dag, de dag van de rugbywedstrijd! Onze mighty All Blacks moesten tegen de Wallibies, Australië. Heel de stad liep uit naar het stadion, er hing een super leuke sfeer. Nog een gratis vlag en een paar biertjes op de kop getikt voordat we naar onze plaatsen gingen, op de derde rij!! We konden het super goed zien en dankzij rugbyles van mijn huisgenoot snapten we ook nog een beetje wat er gebeurde! Ik was ook nog nooit in een stadion geweest dus dat maakte de ervaring al helemaal leuk! Er was vuurwerk, de wave en muziek, en natuurlijk de Haka van de All Blacks, hun soort van krijgersdans voor de wedstrijd om de tegenstanders bang te maken (echte Nieuw-Zeelandse cultuur!).
Daarna zijn we met een groep de stad in gegaan, waar de overwinning gevierd ging worden. Een lange en super leuke avond gehad dus!

Vanmorgen werd ik wakker en had ik geen ontbijt in huis, maar gelukkig had ik vanmiddag een feestje dat gevierd werd in een soort van toetjes restaurant. Daar heb ik het lekkerste chocolade dessert ooit gehad, jammieee (maar ook misselijk daarna, het was veelste machtig!)

Tussen al die feestjes door heb ik nog veel aan assignments gewerkt, ik heb er 4 die ik na de vakantie in moet leveren en we gaan bijna weg, dus het leek me wel slim om die vast voor een groot deel af te maken. Verder zijn Kim en ik al bezig om onze roadtrip wat voor te bereiden, morgen tas inpakken en dinsdagochtend gaaaan!! So excited!

Het gaat helemaal goed hier, heb mn ritme, voel me thuis, genoeg leuke dingen te doen en gepland en de lente is aangebroken!

Cheers, Tessa

  • 25 Augustus 2013 - 11:51

    Fee:

    Leuk Tessa, goed bezig! Fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Had eigenlijk niet anders verwacht. Veel plezier op roadtrip!

  • 25 Augustus 2013 - 12:18

    Bart Giebels:

    Nou Tessa dat klinkt allemaal fantastisch goed zowel avontuur als studie, goede balans. Nog heel veel plezier en geniet er van. Groetjes van ons allen.

  • 25 Augustus 2013 - 18:26

    Ad Van Acht:

    Hoi Tessa, klinkt weer goed allemaal, behalve dan het afscheid van Frans. Of eigenlijk toch wel, want anders zou het niet goed zijn toch?
    Kun je me het adres geven van dat toetjesrestaurant, want daar moet ik zeker nog een keer naar toe! Veel succes en plezier nog aan de andere kant van de wereld.

  • 26 Augustus 2013 - 13:09

    Riky:

    Hoi Tessa , nou weer een leuk verslag.
    Veel gezien en meegemaakt.

    Ja zo'n rugby wedstrijd dat is natuurlijk echt helemaal top om mee te maken in NZ, en echt NZ lands .
    als je kunt moet je eigenlijk ook nog naar zo'n paardewedren gaan kijken, durby heet dat geloof ik? dat schijnt van ouds her helemaal van NZ te zijn.
    Ik bedoel dan met de jockeys in de renbaan waar in de wedkantoren op gewed word, mischien heb je op straat ook al wel van die kantoortjes gezien waar je dat kunt?

    Verder heb ik nu maar even tijd om te reageren want ...................het is Rooij kermis, en gezellig joh!!!!
    Ja nou raak je natuurlijk zeker wel effe in een dip nou ik dat vertel hé??!!
    Nu zou je natuurlijk ook graag effe een weekje ertussen uit willen daar, ha ha ha, jammer hé?


    Nou de groetjes en nog een fijne tijd daar.
    Tante Riky

  • 27 Augustus 2013 - 15:23

    Hannah:

    Wauw Tessa... Ik begin toch wel een beetje groentjes te worden... wat ontzettend gaaf allemaal....
    geniet van je lente ( die wil ik ook wel in plaats van de herfst hiero:(.....) en hoop snel weer van je te horen, uh lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 10722

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 17 Januari 2014

Studeren in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: