Eastcoast Australia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Acht - WaarBenJij.nu Eastcoast Australia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Acht - WaarBenJij.nu

Eastcoast Australia

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hee allemaal!!

Om mee te beginnen: Allemaal een heel erg gelukkig Nieuwjaar gewenst, hopelijk hebben jullie het leuk kunnen vieren! Op mijn feestje in Sydney kom ik later terug!

Ik zal dit verslag verder gaan waar het vorige verslag gestopt is, en ik zal het proberen beknopt te houden, maar ik kan niets beloven want ik heb weer een hoop meegemaakt.

Toen ik de vorige keer wat schreef zat ik in Cairns, dat is helemaal in het Noordoosten van Australië. Vanuit hier ging reisde ik met een bus terug naar Sydney, met overal stops tussendoor. Mijn eerste stop was Magnetic Island, een heel mooi eiland ten zuiden van Cairns. Hier sliep ik in een super leuk hostel vlak naast de zee in leuke (en warme) hutjes. Was gaaf om de zee te horen vanuit m’n bedje! Ik ben daar 2 nachten geweest, maar ik heb eigenlijk maar een volledige dag gehad, omdat ik pas laat aankwam en weer vroeg moest vertrekken. Die dag heb ik met een Nederlands en een Zwitsers meisje een dagpas gekocht voor de bus en zo zijn we het eiland rondgegaan. We hebben eerst lekker aan het strand gelegen en zijn daarna naar een plek geweest waar je wilde Rock Walibi’s kon voeren. Dat was m’n eerste aanraking met een typisch Australisch beest, en het was super leuk. Die dingen zijn echt brutaal haha. Daarna zijn we een wandeling gaan doen die bekend staat als de Koala walk van het eiland, omdat de kans groot is dat je koala’s ziet. We hebben er 2 gezien, eentje lag te slapen hoog in een boom maar de andere was wakker en best actief, en hij liet zich super goed zien! Die avond weer lekker wat gedronken in de bar van het hostel en de volgende ochtend het eiland verlaten en weer met de bus naar de volgende bestemming: Airlie Beach.

Na zo’n bustrip ben je best wel moe, het is niet echt comfortabel, dus die dag heb ik verder niet veel gedaan, een beetje gebeachvolleybald en gebbq’d, ’s avonds nog een drankje gedaan. De volgende dag ben ik wat gaan shoppen, ik had echt nieuwe shorts nodig, ben ik naar de lagoon geweest en ’s avonds weer wat gedronken in een barretje. Heel grappig je komt onderweg zovaak dezelfde mensen tegen! Die leer je overal in hostels kennen en vaak hebben ze ongeveer dezelfde plannen dus kom je ze voor of na je tripje weer tegen. Dat is ook echt wel fijn want dan hoef je je niet steeds opnieuw voor te stellen enzo maar kun je gewoon met mensen die je al kent afspreken. Airlie beach is ook het beginpunt van veel whitsunday trips. De whitsundays zijn hele mooie eilanden met super mooie stranden en ook nog steeds het great barrier reef. Hier ben ik op een 3 daagse/2 nachten zeiltrip geweest met een hele leuke groep mensen. Onze boot heette de Boomerang, en dat is een zeilboot die ooit de worldcup had gewonnen! Helaas was er te weinig wind om echt te zeilen, maar de trip was toch echt super. De crew op de boot was heel erg gezellig en grappig, en de groep, zoals ik al zei, erg leuk. We hebben die dagen veel gesnorkeld, waarbij het hoogtepunt was dat je kon zwemmen met zeeschildpadden! Dat was een super ervaring, die beesten zijn echt enorm en zo rustig en mooi, je kon er op een halve meter afstand naast blijven zwemmen minuten lang! Dat was echt een van de hoogtepunten van Australië. Vanaf de boot hebben we ook nog haaien gezien en in de verte schildpadden. Verder zijn we ook naar Whitehaven beach gegaan, een heel bekend en misschien wel het mooiste strand van Australië, echt super mooi. Je kunt je haast niet voorstellen hoe blauw het water is. In de avonden zat je gezellig met z’n allen te drinken, spelletjes te spelen en sterren te kijken, echt heel gezellig en knus.

Na die tour hadden we nog een afterparty met onze mensen van de boot, eerst lekker gegeten en toen op stap. Helaas kon ik niet heel de avond blijven want ik moest mijn volgende bus nemen rond middernacht, een 10 uur durende busrit naar het volgende plaatsje. Toen ik daar aankwam was ik weer heel moe dus ben ik met wat mensen naar het strand gegaan. De volgende dag had ik mijn surfles! De golven daar waren perfect voor beginners en na een korte oefening op het strand zijn we gewoon het water in gegaan en het gaan proberen. Af en toe kreeg je hulp van de leraren, en na een paar keer heb je het dan echt door! Ik heb een flink aantal keren kunnen staan op mijn board, ik vond het echt super! We hadden ook nog veel geluk want we hebben dolfijnen kunnen zien toen we in het water lagen. Niet heel dichtbij maar je zag ze duidelijk uit het water springen, ook erg gaaf!

Mijn volgende stop was Rainbow Beach, het startpunt voor mijn Frazer Island tour. Het was een miniplaatsje, maar wel erg gezellig. Hier ben ik de eerste avond op een gratis tour naar de zandduinen gegaan, waar ik heb gesandboard en een boomerang heb leren gooien. Ook hebben we de zonsondergang gekeken. De volgende dag ben ik met een meisje naar het strand gegaan en die middag hadden we een veiligheids film over Frazer eiland en leerde je je groepsgenoten kennen. Die veiligheidsfilm was voornamelijk over rijden op het strand en door het zand, want dat is hoe we onze 3 dagen daar hebben doorgebracht, kamperend en rondcrossend in jeeps. Ik had een super super leuke auto, in de auto zitten 8 mensen. Het was meteen super gezellig, veel muziek, grapjes en gelachen. Een grote groep bestond uit 4 auto’s, waarvan de eerste auto de leadcar was met gids, dus die moest je volgen. We zijn naar allemaal meren, poelen, beekjes en uitzichtpunten gegaan, allemaal heel erg gaaf. We hebben ook dingo’s gezien en hele grote reptielen, en bij een meer kreeg je een voetbehandeling van van die kleine visjes, heel raar gevoel haha. In de avonden moest je zelf koken met je auto en daarna ging je allemaal drankspelletjes doen en naar de disco (een houten hut). Op het kampterrein waren we met 4 groepen van 4 auto’s, dus heel veel jongeren. Echt heel erg gezellig allemaal. Het rijden over het strand en door los zand was ook echt super gaaf. De avond dat we terugkwamen van het eiland hadden we nog een afterparty. Een van de gidsen kon heel goed zingen en gitaar en jambe spelen, en dat heeft hij de hele avond gedaan. De meeste groepen van Frazer waren daar en het was super leuk omdat iedereen elkaar kende en het waren allemaal meezingers, kortom, de sfeer was echt helemaal geweldig.

Mijn volgende bestemming was Noosa. Hier ben ik een beetje tot rust gekomen. Toen ik aankwam heb ik gewassen enzo, en ’s avonds een biertje gedronken in de bar. Ook hier kwam ik weer super veel mensen van al mijn tours tegen, echt geweldig. De dag erna ben ik gaan wandelen door het national park en heb ik aan het strand gelegen. Ik dacht dat ik alleen zou zijn die dag maar tijdens het wandelen kwam ik weer iemand tegen die ik van een tour kende, zo grappig hoe dat gaat! Die avond was er een festival in mijn hostel, met een silent disco en een house stage. Hier waren alle bekenden van de laatste weken, echt super leuk.

De volgende ochtend moest ik vroeg op om te vertrekken naar Byron bay, waar ik met kerst zou zijn. Wederom was ik niet alleen en zaten er bekenden in mijn hostel, zeker fijn voor met kerst! Toen ik aankwam was het al laat dus niet meer veel gedaan die dag. De volgende dag had ik een tour naar Nimbin, een of ander hippieplaatsje in de buurt. Dat was wel leuk maar niet heel bijzonder. Heel erg veel graffiti en spreuken enzo. De volgende dag ben ik naar het strand geweest met alle mensen die ik kende. Ik heb geprobeerd te surfen maar de golven waren veelste sterk en hoog, en ze sloegen heel snel om, dus dat was geen succes. Daarna hebben we met z’n allen een fiets gehuurd en zijn we naar een of ander meertje geweest waar je kon cliffjumpen. Na een tijdje toekijken ben ik toch maar gesprongen, van 12 meter hoog! Echt super gaaf! Bij dit meertje hebben we ook nog een slang gezien, gaaf! Die avond was het kerstavond. We hadden met het hele hostel een echt BBQ, op de echte Australische manier dus. Was super lekker. Daarna leuke spelletjes gedaan en op stap, was zeker een geslaagde avond. De volgende dag, eerste kerstdag, heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan. Ik heb aan het zwembad gelegen en daar houdt het eigenlijk wel een beetje op, ook een keer fijn! Die avond hadden we weer een gezellige avond in het hostel, en zijn we snachts nog naar het strand gegaan, waar heel veel mensen zaten te kletsen en te drinken, erg gezellig. De volgende dag wat geshopt en naar de vuurtoren geweest, het meest oostelijke punt van Australie. Die avond uit eten met wat bekenden en toen had ik de nachtbus naar Sydney, een zit van 13 uur. Erg vermoeiend.

In syndey ben ik naar Bondi beach geweest, heb ik wat souvenirs gekocht, heel veel rondgewandeld en ben ik naar het Imax theater geweest, allemaal erg leuk, en ook allemaal met mensen die ik al kende/in het hostel had leren kennen. Op de 31e ben ik met een meisje dat ik ken en haar vrienden naar een park geweest voor het vuurwerk, heel de dag gedronken en gegeten, super leuk. Het vuurwerk was natuurlijk echt heel erg gaaf, we hadden heel goed uitzicht op de harbour bridge, een super begin van het nieuwe jaar. Daarna nog een feestje gecrasht in een huis in de buurt, grappig hoe gastvrij iedereen hier is. Wel vreemd om zo oud en nieuw te vieren met mensen die je helemaal niet kent. Toch was het erg leuk en bijzonder.

De dag na oud en nieuw heb ik niet veel gedaan, ik was super moe. In de avond ben ik met een stel Belgen de stad rond gaan wandelen om het allemaal in het donker te zien, dat was erg gezellig. Gisteren, mijn laatste dagje in Sydney, ben ik naar de dierentuin geweest. Ook dat was zeker de moeite waard. Alle Australische dieren die ik nog niet gezien had, heb ik nu alsnog gezien! Vervolgens had ik uitgecheckt en ben ik naar het vliegveld gegaan. Op het moment zit ik in mijn hostel in Thailand, na een lange en vermoeiende vlucht. Het is nu officieel, de laatste twee weekjes van mijn avontuur zijn ingegaan! Mijn eerste indruk hier is super goed, het hostel ziet er erg goed uit, alles doet me eigenlijk denken aan mijn ervaringen in Taipei. Nu even uitrusten een uurtje en zo de stad verkennen en maar eens gaan regelen wat ik hier de komende dagen ga doen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen is Australië super bevallen, ik heb echt een top tijd gehad. Nu nog 2 weekjes in Thailand, ben heel benieuwd hoe het hier allemaal gaat lopen, maar dat zal vast allemaal goed komen!
Sorry voor het lange verhaal, ik had zoveel te vertellen!

Nogmaals de beste wensen voor 2014, en nu kan ik echt zeggen: TOT SNEL!

Liefs

  • 03 Januari 2014 - 18:57

    Ad Van Acht:

    Hoi Tessa, wat een gaaf verhaal weer met super leuke ervaringen. Je was al niet bang uitgevallen, maar met deze ervaringen ben je voor 'de Duvel' zelfs niet bang meer. Sta je inmiddels bekend als 'the brave Dutch Blondie'? En deelname aan Parijs-Dakar moet nou ook kunnen!
    Geniet nog van een paar mooie weken in Thailand én van het vooruitzicht om weer thuis te komen. Groetjes, Av8

  • 03 Januari 2014 - 21:21

    Riky:

    Nou nou nou Tessa, wat zal jij af moeten kicken als jij weer thuis bent!!
    Ben benieuwd hoe je het nu in Thailand gaat vinden.
    Nog de beste wensen voor 2014.
    Groeten van ons Ome Theo en Tante Riky

  • 03 Januari 2014 - 23:17

    Tineke Jan En Julian:

    Hey lieve Tessa!! De allerbeste wensen voor 2014!! Wat geweldig om weer je verslag te mogen lezen! Je enthousiasme spat van het scherm af! Echt fijn dat je zo positief op alles terug kunt kijken! Geniet nog van de laatste weekjes! Liefs uit Boekel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 10717

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 17 Januari 2014

Studeren in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: