eerste weekje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu eerste weekje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu

eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Ik ben ondertussen alweer een week in Nieuw-Zeeland, en ik heb alweer heel wat gedaan!

Mijn laatste dagen Taiwan waren super! Cheesu en ik hebben fietsen gehuurd en zijn naar en door Taroko national park gaan fietsen, langs de kustlijn af! We zijn heel wat mooie plekjes tegengekomen, maar het park was toch wel het hoogtepunt. Super gave natuur gezien en wederom helemaal niet zo toeristisch, wat het nog leuker maakt. Vervolgens zijn we naar één van de 8 mooiste plekjes van Taiwan gefietst. Toen we daar aankwamen was er niemand, dus konden we er echt van genieten. Het was een klif langs de kust met helderblauw water. De foto's heeft Cheesu, want mijn batterij was leeg, maar die krijg ik nog!
Gelukkig was het goed weer, maar daar was ik niet helemaal goed op voorbereid. Ik had geen zonnebrand bij en dus ben ik ontzettend verbrand, heel pijnlijk! Na de lange lange terugweg aftersun gekocht om het wat te verzachten.

De volgende dag terug naar Taipei gegaan, naar m'n oude vertrouwde hostel. Meteen weer nieuwe mensen leren kennen, met wie ik op stap ben geweest. Normaal is het stappen super duur, maar we hadden geluk (het was zondag) en gingen naar een club waar we voor rond de 7 euro onbeperkt konden drinken! Daar hebben we dus maar gebruik van gemaakt. Mn laatste dagje in Taiwan heb ik dus doorgebracht met een lichte kater tijdens het voorbereiden van mijn vertrek.

De vlucht naar NZ was heel chill, ik had een hele rij stoelen voor mezelf dus ik kon lekker uitgebreid slapen. In Nieuw-Zeeland aangekomen ben ik in een bus naar het centrum gestapt, niet eens wetend waar ik zou slapen. Toen kwam ik een meisje tegen dat ook net was aangekomen en al een hostel had geboekt, ze bood me aan met haar mee te gaan. Het was een enorm hostel met heel veel backpackers! Nog een dagje langer in Auckland gebleven maar de volgende dag een vlucht gepakt naar Wellington, waar ik al voor de middag was. Weer een hostel gezocht en naar school gegaan, om mijn visum aan te vragen. Op dit moment heb ik dus geen paspoort hier, want die is bij de ambassade. Officieel mag ik niet naar college zonder dat visum en het is niet op tijd terug, maar volgens die mevrouw konden ze me niet weerhouden te gaan. Vandaag heb ik trouwens heel veel schooluniformen gezien?! Daar weet ik niks van, dus ik hoop niet dat ik daarin moet gaan rondlopen, ze waren nou niet bepaald mooi..

Mijn hostel hier is SUPER. Het weer helaas wat minder. De eerste dagen alleen maar regen en wind gehad, zelfs dat er geen vluchten of ferries gingen, maar vandaag en gister was het heerlijk weer. Heb hier zoveel mensen leren kennen met wie ik dagelijks kaart, films kijk, eet, ga stappen, illegaal drinken in de kamer, naar musea en pubquizes enzo. Ben ondertussen druk bezig met het regelen van een kamer. Al heel veel mails gestuurd en ben al bij 2 kamers gaan kijken, waarvan ik er 1 ontzettend gaaf vind. Hoor morgen of ik het word, er zijn helaas meer gegadigden..

Verder ben ik naar victoria mountain, de botanic gardens en de haven geweest, vanwaar je een super mooi uitzicht hebt over Wellington. De stad is echt heel leuk, niet heel groot en best knus. Ik ga me hier wel vermaken de komende tijd! Enige nadeel is dat het hier super duur is. Zelfs de goedkoopste instant noodles zijn nog duur. Dat is dus ook wat iedereen elke avond eet haha.
Zo gauw als ik een kamer heb wil ik de stad uit, het Noordereiland verkennen. Veel mensen adviseren me gewoon te liften, het langste dat zij langs de weg hebben gewacht is 1 uur en ze vonden het de leukste manier van reizen! Dat trekt me heel erg! Heb zin in wat komen gaat!

Ik hoop dat jullie een leuke zomer hebben in Nederland!

Liefs!

  • 24 Juni 2013 - 09:08

    Vera:

    leuk verslag.veel plezier daar. geniet ervan

  • 24 Juni 2013 - 09:22

    Anne Van Deursen:

    Tessa!
    Wat een leuk verhaal!
    Ik moest hardop lachen om het schooluniformen-verhaal ;)
    xx

  • 24 Juni 2013 - 21:31

    Jan Van Acht:

    Haai Tessa

    Leuk om je verslagen te lezen,
    het begint bij mij te kriebelen om naar dit werelddeel af te reizen (hihi)

    Geniet ervan en maak veel filmpjes/foto's Liefs Jan

  • 24 Juni 2013 - 23:30

    Ad Van Acht:

    Hoi Tessa, leuk om over al jouw belevenissen, ervaringen en indrukken te lezen. Ongetwijfeld heeft jouw moeder je al gezegd niet moeilijk te doen over een schooluniform

  • 25 Juni 2013 - 21:00

    Riky:

    Nou Tessa,al een klein stukje van NZ gezien, leuk om de verhalen te lezen!!
    Wij reizen de stukjes in gedachten mee!!
    Groetjes

  • 25 Juni 2013 - 21:03

    Bart Giebels:

    Dag Tessa,
    Wat een belevenissen, fantastisch. Ik hoop voor je dat je die kamer kunt krijgen. Dat moet lukken als je die stralende glimlach in de strijd heb gegooid.
    Ja dat weer daar is natuurlijk wat minder een beetje herfstweer maar het lijkt de komende dagen beter te gaan worden, zonnetje en 14 graden,best wel te doen toch.
    Frans zijn onrust neemt al behoorlijk toe, druk met veel dingen en hij telt de dagen af, geloof me.
    Geniet ervan en we wachten met veel interesse op je volgende ervaringen.
    Groeten, Bart en Geertje

  • 26 Juni 2013 - 12:39

    Sjan:

    Hoi Tessa, we krijgen vandaag pas je " eerste week " verhaal, hier in Spanje hebben ze de wifi niet betaald, crisis denk ik :-)
    Blij te horen dat het goed gaat, en dat uniform staat je vast leuk, brrr
    Liften is inderdaad een hele leuke manier van vervoer vooral als het knappe mannen zijn...
    Hopelijk krijg je je kamer en kan Frans erbij:-)
    Verder geniet ervan...en duur tja...straks is Adje oud en krijg je gewoon zijn baan, niks aan de hand.
    Groetjes pa en ma uit een zonovergoten Andalusia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 10724

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 17 Januari 2014

Studeren in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: