Taupo & Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu Taupo & Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tessa Acht - WaarBenJij.nu

Taupo & Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora,

Verslagje vanuit mijn nieuwe kamertje!

Ik heb weer een toptijd gehad op mijn reisje door het Noordereiland! Ik zat vorige week in mijn hostel in Wellington toen ik me bedacht dat ik nog een weekje kon gaan reizen. Toch een beetje twijfels om te gaan want ik was net gesetteld in het hostel. Op donderdag heb ik toch maar een busticket gekocht naar Lake Taupo, het grootste meer van het Noordereiland met een oppervlakte van 662 vierkante kilometer. Daarna zou ik naar Rotorua gaan. Taupo en Rotorua liggen in een vulkanisch gebied, super gaaf om heen te gaan dus. Hostel geboekt en mn koffer gedumpt, zodat ik alleen maar mn lichte rugzakje mee hoefde te nemen.
Vrijdag 28 juni: Na een 6 uur durende bustrip ben ik diezelfde dag nog naar de Huka Falls gegaan, wat twee uur lopen was vanaf het hostel (gelukkig wel een mooie route!). Echt een super vette waterval, heel ruig, er stroomt 200.000 liter per seconde doorheen. Op de terugweg had ik geluk, ik kreeg een lift aangeboden naar het hostel, dat scheelde toch weer een uur lopen.
Zaterdag wilde ik gaan raften, maar omdat het hier nu winter is waren er te weinig gegadigden en kon dat niet doorgaan. Na veel andere opties overwogen te hebben besloot ik te gaan zeilen. Aangekomen in het haventje bleek ik de enige te zijn, dus een privétocht! Kapitein Bill was super aardig en gezellig. Helaas was er te weinig wind om te zeilen, dus ik mag een andere keer gratis terugkomen van m :) We zijn naar de beroemde Maori carvings gevaren, heel gaaf.
Die avond was er een voetbalteam in het hostel, wat heel fijn was want de vorige avond was het hostel een beetje dood.. Maar deze avond dus niet haha, ongelooflijk hoeveel bier zij hebben gedronken. We hebben ook bierpong gespeeld, voor mij de eerste keer maar het ging best goed! Daarna op stap geweest in Taupo met het hele hostel, super leuk. In iedere kroeg zenden ze trouwens altijd rugby uit, hoe onbelangrijk de wedstrijd ook is. Weer een teken dat ik er wat tijd in moet steken om wat over rugby te weten te komen, ik word altijd uitgelachen omdat ik de regels niet ken of omdat ik niet eens wist wat het nationale team van NZ was..
De volgende ochtend wilde ik gaan liften naar Rotorua, een plaatsje wat een uur rijden van Taupo is. Dat liften is er alleen niet van gekomen, want tijdens het ontbijt leerde ik wat Latijns-Amerikaanse mensen kennen die ook die kant op gingen, dus ik kon meerijden! Onderweg een stop gemaakt bij een spa en heerlijk in natuurlijk heet water gezwommen. Toen ik aankwam in Rotorua was het al donker dus heb ik lekker film gekeken met wat mensen die ik in het hostel had leren kennen.
Maandag was een drukke dag, 's ochtends uitgecheckt (ik wilde naar een ander hostel, met hottub!), toen naar een park in het stadje waar ze verschillende vulkanische poelen hebben, modderpoelen enzo. Daarna kwam Denise, een duits meisje dat ik in wellington al had leren kennen, aan en zijn we samen naar Zorb gegaan. Dan ga je in een enorme plastic bal met heet water van een heuvel af, super gaaf. Die avond zijn we naar een Maori dorpje gegaan, HEEL GAAF!! Heel cool om de rituelen en gebruiken te zien, echt een topavond! Het eten was inbegrepen, en aangezien we hier niet zo uitgebreid koken en ook niet bepaald lekker, hadden we de hele dag niks gegeten. Die avond hebben we dus heerlijk en veel gegeten bij de Maori, JAMMIE.
De volgende dag zijn Denise, Jay (iemand van de kamer) en ik gaan wandelen bij het meer en zijn vervolgens op een gratis tour geweest. Die ging helaas ook naar het meer haha, maar daarna naar de Redwoods, waar ik toch al heen wilde, dus dat was heel gaaf :)
Woensdag ben ik weer vroeg opgestaan om met de bus terug naar Wellington te gaan, die avond kon ik al in mn nieuwe kamer! Dus mn koffer opgehaald en snel naar het huisje gegaan, alleen was er niemand thuis.. Gelukkig was de achterdeur open en even later kwam er een huisgenootje thuis. Toen ik mijn kamer binnenkwam stond er trouwens geen bed.. Dat was een beetje een shock. De jongen die voor mij in de kamer zat was vergeten dat ik het bed ook wilde dus die heeft hem meegenomen.. Mijn lieve nieuwe huisgenootjes hebben me geholpen met een matrasje en dekens enzo voor de nacht. Verder had de vorige bewoner ook zijn sleutel meegenomen, dus had ik ook nog geen sleutel.
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar bedden, dekens en lakens. Dat is allemaal voor een redelijke prijs gelukt. Verder heb ik een paar uur gepoetst om mn kamer wat schoner te krijgen. Zo mijn bed ophalen (alweer dankzij huisgenootjes) en dan is mijn kamertje compleet! Vanavond ook nog een drankje doen in de stad.
Morgen komt Frans aan in Wellington, zaterdag gaan we waarschijnlijk naar het zuidereiland! Volgende week heb ik een oriëntatiedag op school, dus mijn vakantie zit er helaas bijna op..

Hopelijk is het wel lekker warm in Nederland!

Liefs Tessa


  • 04 Juli 2013 - 11:19

    Nena:

    gelezen. (:p)

  • 04 Juli 2013 - 16:24

    Sander Ven:

    Mooi verslag Tessa!
    Fijne tijd en tot in september..

    Gegroet,

    Sander

  • 05 Juli 2013 - 14:58

    Ad Van Acht:

    Hoi Tessa,

    Bedankt weer voor jouw update. Je bent een bezige bij zo te lezen. Geniet van de tijd met Frans!! Gr. Ome Ad

  • 07 Juli 2013 - 22:41

    Riky:

    Hoi Tessa [en frans denk ik dus inmiddels? ] KIA ORA
    Heel herkenbaar dus je bent ook in ROTTE rua geweest,ruikt lekker hé??!!
    Of je bent naar een maori avond geweest in de bossen met uitsluitend maori eten? en een show erbij?
    Of je bent gewoon in het dorp geweest waar die mensen gewoon leven? [Nu comercieel door de huidige tijd. 35 jaar geleden zoals het daar gewoon ook werkelijk was.
    Prachtige modderhotsprings wel daar hé? En kokend heet!!
    Ze koken daar ook in een gat in de grond.

    Ja watervallen hebben ze genoeg daar , maar op het zuidereiland zul je ze nog vele malen spectaculairder zien.
    Heb je nog geen dolfijnen en zeehondjes en walrussen gezien?
    En opposums? dooie dan voornamelijk ,ha ha.

    En het langste woord van rotterua ken je nu natuurlijk ook al uit je hoofd??

    TE WHAKAREWAREWATANGAOTEOPETAUAAWAHIAO.

    Groetjes Tante Riky.
    en breek er je hoofd niet over Tessa!!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 10723

Voorgaande reizen:

08 Juni 2013 - 17 Januari 2014

Studeren in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: